Citroën C5 Aircross SUV hybrid

Citroën C5 Aircross SUV hybrid: Ladbar SUV med lang rekkevidde

Elektrifiseringen av Citroën er i gang, og allerede neste år vil tre av modellene bli ladbare. Først ut er C5 Aircross SUV som allerede har høstet svært god omtale for sin komfort og fleksibilitet. Når hybridversjonen er på plass, vil den sørge for at svært mye av hverdagskjøringen kan gjøres utslippsfritt.

C5 Aircross SUV Hybrid kan kjøres elektrisk i 50 kilometer etter WLTP-normen, i hastigheter opp til 135 kilometer i timen. Og med funksjonen «ë-Save» kan du selv du bestemme når på reisen den utslippsfrie kjøringen skal foregå ved å velge mellom å spare strøm til 10 km, 20 km eller fullt batteri.

Citroën C5 Aircross SUV hybrid Citroën C5 Aircross SUV hybrid Citroën C5 Aircross SUV hybrid

Komfortabel og praktisk

Hybrid-versjonen av C5 Aircross SUV tilbyr selvsagt samme komfort som tidligere modeller. Det inkluderer hjuloppheng med Progressive Hydraulic Cushions, som bruker hydraulikk til å absorbere store ujevnheter, både når demperen presses sammen og når den strekkes ut. På den måten sørger den for optimal komfort, selv på dårlige veier. 

Advanced Comfort-setene er laget i materialer som gir god støtte, og du har mulighet for massasje dersom du som ønsker det. Det er nesten som å ha med godstolen ut på tur. 

Batteriene er plassert smart under de individuelt justerbare baksetene, og slik beholder C5 Aircross SUV Hybrid sin velkjente fleksibilitet. Dette er den største hybriden i C-SUV-segmentet, og bagasjeplassen kan enkelt justeres fra 460 til 600 liter, avhengig av posisjonen på setene bak. 

Citroën C5 Aircross SUV hybrid Citroën C5 Aircross SUV hybrid

Mye krefter – lavt forbruk

Citroën C5 Aircross SUV Hybrid har en drivlinje som består av en 1,6-liters bensinturbo med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatgirkasse. Denne er koblet med en elektrisk motor på 110 hestekrefter. Til sammen gir dette en systemeffekt på 225 hestekrefter og et moment på 380 newtonmeter. Forbruket ligger på 0,17 liter per mil, noe som gir et utslipp på 39 gram CO2 målt med WLTP.

Batteriet har en kapasitet på 13,2 kilowatt og lades på under to timer via normalladeinntaket på 7,4 kW. Du kan selvsagt programmere og kontrollere ladingen selv, enten direkte fra bilen, eller i Citroëns app.

Fant du informasjonen du ønsket på denne siden?

Fant du informasjonen du ønsket på denne siden?

Fant du informasjonen du ønsket på denne siden?
 
Forklar gjerne hva du fant.
Forklar gjerne hva du ikke fant.

Takk for at du hjelper oss å lage et bedre nettsted!

Om du har tid, vennligst svar på noen flere spørsmål:

Hvorfor kom du til bos.no nå?
       
Hvilket merke er du interessert i nå?
           
Hvilket merke kjører du i dag?
         
Når kjøpte du bil sist?
         
Når hadde du bilen på verksted sist?
         
Hva synes du om nettstedet vårt?
            1 = dårligst, 6 = best