Bertel O. Steen logo i blått
CarNye bilerBrukte bilerVanVarebilerServiceBestill service
  • Personbil
  • Varebil
Mercedes-BenzKiaPeugeotsmartOpelCitroën
Car
Kjøpe bil
Nye biler
Kampanje - nye biler
Elbiler med momsgaranti
Brukte biler
Leasing av bil
Car
Selge bil
Innbytte bil
Vi kjøper din bil
Selge bilen
Hva er bilen verdt?
Service
Service og verksted
Bilverksted
Vinterkampanje
EU-kontroll
Elbilservice
Problemer med bilen
Document FavouriteAktuelt
CarBertels bilguide
Kundeservice
CarLeiebil
Finn forhandler
Få tilbud
  • Hjem
  • Personvern

Personvern

Personvernerklæring for Bertel O. Steen Detalj AS

Bertel O. Steen Detalj AS er et selskap heleid av Bertel O. Steen AS. Bertel O. Steen AS er morselskapet i bilkonsernet. Bilkonsernets virksomhetsområder er bilimport, forhandlervirksomhet (salg), verksteddrift og kundetjenester. Denne personvernerklæringen gjelder for Bertel O. Steen Detalj AS med datterselskaper (heretter “bilkonsernet”).

Dersom du besøker nettsiden til et av våre bilmerker, vil disse også kunne ha egne personvern- og cookieerklæringer. Disse personvernerklæringene gjelder for det enkelte merke og dets nettsider.

Denne personvernerklæringen gir utfyllende informasjon om bilkonsernets behandling av personopplysninger, herunder hvilke personopplysninger bilkonsernet behandler, hvorfor vi behandler personopplysningene dine, og dine personvernrettigheter.

Sist revidert 19. juni 2025.

Behandlingsansvarlig

Behandlingsansvarlig er den virksomheten som bestemmer formålet med (hvorfor) og midlene med (hvordan) behandlingen av personopplysningene. De ulike selskapene i bilkonsernet kan ha ulike roller etter personvernregelverket. Dette avhenger av hvilke produkter og tjenester som leveres og hvem du samhandler med. Behandlingsansvaret er presisert i tabellene nedenfor.

Om du benytter tilkoblede tjenester i bilen din, for eksempel via app, er det bilprodusenten som er behandlingsansvarlig for personopplysningene som samles inn via tjenesten. Du kan finne mer informasjon om denne behandlingen i bilprodusentens personvernerklæring eller ved å kontakte bilprodusenten.

Kontaktopplysninger

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernet om ditt personvern, kan du gjøre det via personvernskjemaet, eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernteamet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernets personvernombud kan du gjøre det via personvernskjemaet, eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernombudet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.

Hvem behandler vi personopplysningene om?

Bilkonsernet behandler personopplysninger om:

  • besøkende på bos.no
  • eksisterende kunder
  • potensielle kunder
  • personer påmeldt nyhetsbrev, interesselister, arrangementer eller liknende
  • personer som henvender seg til oss
  • kontaktpersoner hos leverandører, forretningspartnere eller andre samarbeidspartnere
  • personer som samhandler med oss på sosiale medier


Personopplysningene kan innhentes fra den registrerte selv, fra et av selskapene i bilkonsernet, fra offentlig tilgjengelige kilder eller fra tredjeparter, for eksempel tjenesteleverandører, partnere eller referanser ved rekruttering.

Behandling av personopplysninger

Formålet med behandlingen av dine personopplysninger, kategorier av personopplysninger som behandles, behandlingsgrunnlag, og behandlingsansvarlig for den enkelte behandling, finnes i tabellene nedenfor.

Dersom du ikke vil dele personopplysningene dine med oss der en behandling er nødvendig for å oppfylle en avtale du er part i, eller for å gjennomføre tiltak på din anmodning før en avtaleinngåelse (GDPR art. 6 (1) (b)), kan dette medføre at vi ikke kan inngå eller oppfylle avtalen med deg. Dette vil også kunne gjelde der en behandling er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse (GDPR art. 6 (1) (c)).

Informasjonskapsler (cookies) og andre sporingsteknologier

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. Informasjonskapsler brukes for at ulike tjenester på nettsiden skal fungere, og for å tilpasse tjenester.

Kun informasjonskapsler som er nødvendige for at du skal kunne benytte deg av nettsidene installeres automatisk ved besøk på nettsiden (GDPR art.6 (1) (f)). Dersom du gir samtykke, GDPR art. 6 (1) (a), kan vi også bruke informasjonskapsler til forbedret funksjonalitet og tilpasning, analyseformål eller markedsføringsformål.

I nettleserinnstillingene dine kan du justere lagring av informasjonskapsler på din datamaskin, eller slette allerede installerte kapsler. Dette kan imidlertid føre til funksjonsbegrensninger på nettsidene du besøker.

Her kan du lese mer om bruk av informasjonskapsler for bos.no.  

Oppbevaring av dine personopplysninger

Personopplysninger lagres så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet de ble samlet inn for. Formålene er beskrevet i tabellene ovenfor.

I noen tilfeller vil det være lovkrav som pålegger virksomheten å beholde personopplysningene i en viss periode, eller det kan være nødvendig å beholde personopplysningene for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.

Mottakere av dine personopplysninger

Personopplysninger kan bli delt med databehandlere, herunder IT-leverandører. Det inngås databehandleravtaler med alle virksomheter som behandler personopplysninger på våre vegne. 

Personopplysningene dine kan bli delt med andre selskaper innenfor bilkonsernet i den grad det er nødvendig for å ivareta den daglige driften. Det rettslige grunnlaget er berettiget interesse (GDPR art. 6 (1) (f)), idet vi ønsker å effektivisere og optimalisere driften, herunder å tilby en best mulig sømløs tjeneste på tvers av selskapene, gi økonomisk kompensasjon, revidering og gi bistand til forhandlernettverket.

Enkelte ganger vil personopplysninger bli delt med bilprodusent, for eksempel i garantisaker. 

Personopplysningene dine vil kunne bli delt med offentlige myndigheter, for eksempel politiet, i den utstrekning det er nødvendig for å oppfylle rettslige forpliktelser. Personopplysningene dine vil kunne bli delt med tredjeparter, for å optimalisere ekstern annonsering (GDPR art. 6 (1) (a) eller 6 (1) (f)).

Behandling av personopplysninger utenfor EØS

Personopplysningene dine kan være gjenstand for behandling utenfor EØS. I denne forbindelse vil det sikres at personopplysningene dine er underlagt tilstrekkelige sikkerhetsgarantier etter GDPR kapittel V, i hovedsak gjennom bruk av EUs standardvilkår for slik overføring, eller ved overføring til land som er forhåndsgodkjent av EU-kommisjonen.

Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om dette.

Dine rettigheter

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene som behandles om deg, dersom vilkårene for dette er oppfylt. Du har videre rett til å kreve behandlingen begrenset, rette innsigelser mot behandlingen og dataportabilitet (rett til å få utlevert eller overført personopplysninger i et egnet format), dersom vilkårene for dette er oppfylt.

Er behandlingen basert på ditt samtykke etter GDPR art. 6 (1) (a) og/eller art. 9 (1) (a), kan du når som helst trekke samtykket tilbake.

Du har rett til å protestere dersom behandlingen av personopplysninger foretas på grunnlag av GDPR art. 6 (1) (f) berettiget interesse, eller GDPR art. 6 (1) (e). Dette gjelder også ved direkte markedsføring, eller profilering knyttet til direkte markedsføring. 

Du kan lese mer om dine rettigheter etter personvernregelverket på Datatilsynets nettsider her.

Ved avlesning av OBFCM-data, bilens faktiske drivstofforbruk, i forbindelse med periodisk kjøretøykontroll har du rett til å reserve deg mot dette. 

Ønsker du å utøve dine rettigheter, kan du kontakte oss via personvernskjemaet.

Du har rett til å klage over behandlingen av dine personopplysninger til Datatilsynet. Du må gjerne ta opp eventuelle innsigelser med oss først, slik at vi sammen kan forsøke å løse saken.

Nyhetsbrev

Gode tilbud og nyheter
FacebookInstagramYouTube
  • Bertel O. Steen

  • Om oss

  • Nyhetsbrev

  • Konsern

  • Juridiske merknader

  • Personvernerklæring

  • Kontakt oss

  • Finn forhandler

  • Kundeservice

  • Veihjelp

  • Leiebil

  • Ledige stillinger

  • Mest populære

  • Kampanjer

  • Nye personbiler

  • Nye varebiler

  • Brukte biler

  • Bilverksted

  • Aktuelt

Nyhetsbrev

Gode tilbud og nyheter

FacebookInstagramYouTube
Bertel O. Steen logo i blått

Hovedkontor
Bertel O. Steen Detalj AS
Postboks 52
Solheimveien 7
1471 Lørenskog

Kategorier for personopplysninger

Salg

Kategorier av personopplysninger*
*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, arbeidssted, betalingsmetode, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, e-postadresse, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, finansiering, firmatilhørighet, forhandlertilhørighet, forsikring, forsikringsbonus, fødselsdato, førerkort, hvor de har forsikring, innbyttebil, kilometerstand, kjøpshistorikk, kontonummer, kundenavn, kundenummer, leasing, legitimasjon, leveringstid, låneinformasjon, navn, ordrenummer, organisasjonsnummer, personnummer, personopplysninger som fremkommer i henvendelsesinnhold, postnummer, poststed, registreringsdato, registreringsnummer, reparasjonsdato, samtykker/reservasjoner, saksnummer, serienummer, startdato (tilbud), sum på kjøp, telefonnummer, tilbud, VIN, årsak til avslag på finansiering.

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Korrespondanse i anbudsprosess

Ansatt hos bedriftskunde

Gi tilbud i anbudsprosess

6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

Selgende selskap i bilkonsernet

Behandle støttesøknad

Eksisterende kunder

Behandle støttesøknad ved salg 

6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

Bertel O. Steen AS

Betaling

Eksisterende kunder

Behandle betalingen for det kjøpte produktet eller tjenesten i henhold til avtale med kunden

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Gjennomføre salgsavtale

Eksisterende kunder

Oppfylle avtale med kunden om salg av varer og tjenester

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Forsikring

Eksisterende kunder

Oppfylle krav om forsikring

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Registrering av bil i Statens vegvesen

Eksisterende kunder

Registrere kjøpt bil på eier hos Statens Vegvesen

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Salg av bil

Eksisterende kunder

For å kunne gjennomføre salg til privatperson

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Salg av deler

Andre

Finne korrekt del til bil

6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

Bertel O. Steen AS

Tilbud på bil

Potensielle kunder, eksisterende kunder

Levere tilbud til kunden

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Undersøke avslag på finansiering ved salg

Potensielle kunder, eksisterende kunder

Håndtere finansieringssaker

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Utstedelse av typegodkjenning (COC-dokument) for privateid kjøretøy

Eksisterende kunder

 

Levere CoC-dokument til bil som eksporteres

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Verksted

Kategorier av personopplysninger*
*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, aksept, alder på kjøretøyet, annen informasjon om bilens tilstand, AO-nummer, bestillingsnummer, besøksdato, bildata, bilens kilometerstand, bilkontraktinformasjon, bilmodell, biltype, drivstofforbruk, e-postadresse, e-postkorrespondanse, estimert km/år, EU-kontrollresultat, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, FIN, forhandlertilhørighet, fødselsdato, informasjon om forsikringsdekning, innbyttebil, internkommunikasjon om servicen, innvilget kreditt, kjøp, kontonummer, kundebeskrivelse av problem, kundens beskrivelse av bilen og arbeidet, kundenummer, leasing, legitimasjon, merknader fra verksted, navn, om personen er død, oppdragsnummer, opprettet dato, organisasjonsnummer, personopplysninger som fremkommer i henvendelsesinnhold, PKK dato, registreringsnummer, saksnummer, serviceavtale, servicehistorikk, skadenummer, teknikers beskrivelse av problem, teknisk bilinformasjon, telefonnummer, tilbud, verkstedshistorikk, VIN.

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Booking av time

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Administrere timebestillinger

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Gjennomføring verkstedbesøk

Eksisterende kunder

Gjennomføre service/reparasjon i henhold til avtale

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Serviceavtaler

Eksisterende kunder

Administrere serviceavtalene med kunder

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Kredittsjekk

Eksisterende kunder

For å kunne tilby faktura

6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby betalingsutsettelse

Forhandler

Registrere dagens kontakt ved servicebestilling

Eksisterende kunder, Andre

Ha oversikt over servicehistorikk

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby service til kunden

Forhandler

EU-kontroll

Eksisterende kunder

For å innfri lovpålagt krav

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

Forhandler

Teknisk assistanse fra fabrikk

Eksisterende kunder

Innhente teknisk assistanse fra fabrikk

6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby god kundeservice

Forhandler

Utlån av bil

Eksisterende kunder

Administrere timebestillinger

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

OBFCM-data

Eksisterende kunder

Rapportere bilens faktiske drivstofforbruk

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Prøvekjøring

Kategorier av personopplysninger

Adresse, e-postadresse, forhandlertilhørighet, førerkort, førerkortnummer, kjøretidspunkt, navn, registreringsnummer, signatur, telefonnummer.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Prøvekjøring

Potensielle kunder, eksisterende kunder

Inngå avtale om prøvekjøring

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Garanti

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, alle andre personopplysninger påkrevd for å besvare henvendelsen om garanti, arbeidsbeskrivelse, bilde, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, brukeridentitet, e-postadresse, EU-kontrollresultat, kjøretøydata, klageinformasjon, navn, ordrenummer, personopplysninger i fritekstfelt, registreringsdato, registreringsnummer, reparasjonshistorikk, servicehistorikk, telefonnummer, verkstedshistorikk, VIN.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Garantisaker

Eksisterende kunder, bileiere

Behandle garantisaker

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeservice

Forhandler

Markedsføring

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adressse, alder på kjøretøyet, arbeidssted, bileier, bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, brukernavn, cookiebasert samtykke, e-postadresse, forhandlertilhørighet, funksjon, fødselsdato, informasjon fra salgsprosessen, IP-adresse, kjønn, kjøpshistorikk, kommentarer, kontaktinformasjon, kontraktsinformasjon, kundehenvendelse i fritekst, likerklikk, navn, notater, periode, postnummer, poststed, pseudonymisert e-postadresse, pseudonymisert telefonnummer, personopplysninger som fremkommer i henvendelsesinnhold, registreringsnummer, reservasjonsinformasjon, servicehistorikk, språk, sted, stilling, telefonnummer, tidspunkt for bestilling, tilbud, transaksjonsdata, VIN, ønsket lokalisering.

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Nyhetsbrev på e-post

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Distribusjon av e-postnyhetsbrev på vegne av ulike merkevarer i bilkonsernet til registrerte abonnenter av ulike typer nyhetsbrev.

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Bedriftsside på sosiale medier

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Nå ut til et større publikum

6 (1) (f) - berettiget interesse - være tilgjengelig for kunder og andre

Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Innhente og ha oversikt over samtykker

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Overholde personvern-, ekom- og markedsføringsregelverket

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

Bilkonsernet 

Kundekonkurranse

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Fremme salg

6 (1) (a) - samtykke,

6 (1) (f) - berettiget interesse – kontakte vinner

Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Leads interessehåndtering

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Håndtere interesse-påmelding for å motta informasjon om nye bilmodeller som er under lansering

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Markedsføring av egne produkter og tjenester tilsvarende de som kunden har kjøpt tidligere

Eksisterende kunder

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby produkter og tjenester

Forhandler

Markedsføringssamarbeid

Bloggere

Samarbeid om markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

Bertel O. Steen AS, Smart Bil Norge AS

Kontakt med presse

Journalister

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Forespørsler om prøvekjøring

Potensielle kunder

Håndtere forespørsler fra prospects om tilbud og bestilling av prøvekjøring

6 (1) (b) - oppfølging av avtale

Forhandler

Tilbudsforespørsel

Potensielle kunder

Etablere kundeforhold

6 (1) (b) - oppfølging av avtale

Forhandler

Måle effekt

Brukere

Måle effekten av markedsaktiviteter

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS, Kia Bil Norge AS

Markedsføring over brev og telefon

Potensielle kunder

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

Bertel O. Steen AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Kundehåndtering

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, bilens kjøpsår, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, e-postadresse, e-postkorrespondanse, finansiering, forbruk, forhandlertilhørighet, førerkort, klageinformasjon, klageårsak, leasing, leiebil, navn, nærmeste verksted, postnummer, problembeskrivelse, registreringsnummer, telefonnummer, VIN.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Klagehåndtering

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Håndtere og følge opp klager fra kunder

6(1) (b) - oppfylling en avtale

​​​​​​6(1) (c) - rettslig forpliktelse

6(1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice

Forhandler

SMS-utsendelse

Eksisterende kunder

Gi kunden informasjon om bilutleieforhold

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Bertel O. Steen Bilutleie AS

Kundeservice app

Eksisterende kunder

Gi kundeservice

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Bertel O. Steen AS

Statistikk

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Anvendt fordelsavtale ved kjøp, arbeidsgiver, bilmerke, bilmodell, brukernavn, cookiebasert samtykke, e-postadresse, forhandlertilhørighet, informasjon om nettleser, kjøpshistorikk, navn, registreringsnummer, salgsdata, segment, telefonnummer, verkstedshistorikk, VIN.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Analyse av salg

Eksisterende kunder

Etablere styringsinformasjon

6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse

Bertel O. Steen AS

Analyse servicemarked

Eksisterende kunder

Analysere salg på verksted

6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse

Bertel O. Steen AS

Cookies på nettside

Brukere, Eksisterende kunder, Potensielle kunder

Forbedre tjenestetilbudet

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen Detalj AS, Bertel O. Steen AS

Bruk av fordelsavtaler

Eksisterende kunder

Utarbeide salgsstatistikk på bruk av fordelsavtaler

6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse

Bertel O. Steen AS

Leads

Potensielle kunder

Kartlegge salgstrakt fra leads til salg

6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse

Forhandler

Spørreundersøkelse

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

E-postadresse, navn, registreringsnummer, resultat av spørreundersøkelsen, telefonnummer, VIN.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Kundetilfredshetsundersøkelse (KTI)

Eksisterende kunder

Få tilbakemeldinger og kundetilfredshet fra kunden

6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre og videreutvikle kundetilbudet

Forhandler

Håndtering av KTI-svar

Eksisterende kunder

Følge opp misfornøyde kunder

6 (1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice

Forhandler

Veihjelp

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, bilmerke, bilmodell, forhandlertilhørighet, e-postadresse, forhandlertilhørighet, geolokasjon, kjøretøyets kilometerstand, kontaktinformasjon, navn, nasjonalitet, pseudonymisert CAC, pseudonymisert VIN, registreringsnummer, regnskapsdata, saksdata, telefonnummer, VIN.
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Veihjelp

Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder

Gi ytelse av europeisk veihjelp som en del av mobilitetsprogrammet gitt av de respektive nasjonale salgsselskapene. 

6 (1) (f) – berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner 

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Administrasjon og fakturering

Eksisterende kunder, bileiere

Fakturere for veihjelpstjenester

6 (1) (f) - berettiget interesse - økonomihåndtering

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Analyse og rapportering

Eksisterende kunder, bileiere, fører av bil

Analyse og rapportering - KPI på veihjelp på kvalitet knyttet til tid, prosess, kundetilfredshet for å forbedre tjenesten

6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse

Forhandler, Bertel O. Steen AS

Assistanse

Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder, fører av bil

Tilby utvidet veihjelp

6 (1) (f) - berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner

Bertel O. Steen AS, CDS Norge AS

Annet

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under. Personopplysningene nevnt i de andre kategoriene, bortsett fra “Rekruttering”, “Arrangement” og “GRC”, vil også kunne behandles under “Annet”.

Adresse, alder på kjøretøyet, ansettelsestid, AO-nummer, arbeidsgiver, arbeidssted, avtale med bilkonsernet, bilde, bilens kjøpsår, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, e-postadresse, e-postkorrespondanse, fakturanummer, finansieringsform, firmatilhørighet, forsikringsforhold, fødselsdato, informasjon fra salgsprosessen, IP-adresse, kjørehistorikk, kjørelengde, klageårsak, kontonummer, kortnummer, kundebeskrivelse av problem, kundenummer, land,  leverandør av finansiering, lokasjon for adgang, lønnsinformasjon, merknader fra verksted, navn, opplysninger om restgjeld på bilen, ordrenummer, personnummer, personopplysninger som fremkommer i henvendelsesinnhold, personopplysninger som fremkommer i saksinformasjon, pensjonsordning, registreringsdato, registreringsnummer, saksinformasjon, serienummer, servicehistorikk, stilling, sum på kjøp, teknisk bilinformasjon, telefonnummer, tidspunkt for adgang, transaksjonsdata, undersøkelser av hendelsen, utgifter pådratt under leieforholdet, verkstedhistorikk, video, VIN
 

Hva gjelder behandlingenKategori av registrerteFormålBehandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)Behandlings-ansvarlig

Rettskrav

Bileiere, eksisterende kunder, potensielle kunder, representanter hos kontraktspart

Fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav

6 (1) (f) - berettiget interesse -gjennomføring av rettsprosesser

Autostern Bilpark AS, Bertel O. Steen AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Tilbakekalling av kjøretøy

Eksisterende kunder, potensielle kunder, bileiere

Oppfylle tilbakekallingsplikt ihht. lov, avtale eller av sikkerhetsgrunner

6 (1) (f) - berettiget interesse – sikre biler

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Kameraovervåkning

Eksisterende kunder, potensielle kunder, Andre

Forhindre og avdekke uønskede hendelser på eiendom og eiendeler

6 (1) (f) – berettiget interesse - sørge for trygge områder for besøkende

Bertel O. Steen AS

Henvendelser

Eksisterende kunder, potensielle kunder, henvender

Håndtere henvendelser fra eksterne

6 (1) (f) - berettiget interesse – god service

Bertel O. Steen AS, Bertel O. Steen Bilutleie AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS

Systemtesting 

Eksisterende kunder

Utvikle og kvalitetssikre systemet

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeopplevelse

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Digital signatur

Eksisterende kunder, potensielle kunder, kontakt hos bedriftskunder, leverandører

Juridisk bindende signatur på dokument

6 (1) (f) - berettiget interesse - inngå avtale

Selskap som inngår kontrakten

Eksternt dekkhotell

Eksisterende kunder

Tilby tjeneste

6 (1) (b) – oppfylling av avtale

Forhandler

Lydopptak og transkribering (AI)

Eksisterende kunder, andre

Forbedre kundereisen

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS