Hopp til hovedinnhold

Personvern

Personvernerklæring for bilkonsernet i Bertel O. Steen AS

Bertel O. Steen AS er et selskap heleid av Bertel O. Steen Holding AS. Bertel O. Steen AS er morselskapet i bilkonsernet. Bilkonsernets virksomhetsområder er bilimport, forhandlervirksomhet (salg), verksteddrift og kundetjenester. Denne personvernerklæringen gjelder for Bertel O. Steen AS med datterselskaper (heretter “bilkonsernet”) med unntak av følgende selskaper, som har egne personvernerklæringer på sine nettsider:

En oversikt over datterselskaper finner du her.

Dersom du besøker nettsiden til et av våre bilmerker, vil disse også kunne ha egne personvern- og cookieerklæringer. Disse personvernerklæringene gjelder for det enkelte merke og dets nettsider.

Denne personvernerklæringen gir utfyllende informasjon om bilkonsernets behandling av personopplysninger, herunder hvilke personopplysninger bilkonsernet behandler, hvorfor vi behandler personopplysningene dine, og dine personvernrettigheter.

Behandlingsansvarlig

Behandlingsansvarlig er den virksomheten som bestemmer formålet med (hvorfor) og midlene med (hvordan) behandlingen av personopplysningene. De ulike selskapene i bilkonsernet kan ha ulike roller etter personvernregelverket. Dette avhenger av hvilke produkter og tjenester som leveres og hvem du samhandler med. Behandlingsansvaret er presisert i tabellene nedenfor.

Om du benytter tilkoblede tjenester i bilen din, for eksempel via app, er det bilprodusenten som er behandlingsansvarlig for personopplysningene som samles inn via tjenesten. Du kan finne mer informasjon om denne behandlingen i bilprodusentens personvernerklæring eller ved å kontakte bilprodusenten.

Kontaktopplysninger

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernet om ditt personvern, kan du gjøre det via personvernskjemaet, eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernteamet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernets personvernombud kan du gjøre det via personvernskjemaet, eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernombudet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.

Hvem behandler vi personopplysningene om?

Bilkonsernet behandler personopplysninger om:

  • besøkende på bos.no og boskonsern.no
  • eksisterende kunder
  • potensielle kunder
  • personer påmeldt nyhetsbrev, interesselister, arrangementer eller liknende
  • personer som henvender seg til oss
  • kontaktpersoner hos leverandører, forretningspartnere eller andre samarbeidspartnere
  • personer som samhandler med oss på sosiale medier
  • potensielle jobbkandidater


Personopplysningene kan innhentes fra den registrerte selv, fra et av selskapene i bilkonsernet, fra offentlig tilgjengelige kilder eller fra tredjeparter, for eksempel tjenesteleverandører, partnere eller referanser ved rekruttering.

Behandling av personopplysninger

Formålet med behandlingen av dine personopplysninger, kategorier av personopplysninger som behandles, behandlingsgrunnlag, og behandlingsansvarlig for den enkelte behandling, finnes i tabellene nedenfor.

Dersom du ikke vil dele personopplysningene dine med oss der en behandling er nødvendig for å oppfylle en avtale du er part i, eller for å gjennomføre tiltak på din anmodning før en avtaleinngåelse (GDPR art. 6 (1) (b)), kan dette medføre at vi ikke kan inngå eller oppfylle avtalen med deg. Dette vil også kunne gjelde der en behandling er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse (GDPR art. 6 (1) (c)).

Kategorier av personopplysninger

Kategorier av personoppplysninger

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

 

Adresse, arbeidssted, betalingsmetode, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, e-post, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, finansiering, firmatilknytning, forsikring, forsikringsbonus, fødselsdato, førerkort, henvendelsesinnhold, hvor de har forsikring, innbyttebil, kjøpshistorikk, kundenavn, kundenummer, leasing, legitimasjon, leveringstid, navn, ordrenummer, personnummer, postnummer, poststed, registreringsdato, registreringsnummer, saksnummer, serienummer, sum på kjøp, telefonnummer, tilbud, årsak til avslag på finansiering, kontonummer, låneinformasjon, organisasjonsnummer, VIN

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR artikkel)

Behandlings-ansvarlig

Korrespondanse i anbudsprosess

Ansatt hos bedriftskunde

Gi tilbud i anbudsprosess

6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

 Selgende selskap i bilkonsernet

Behandle støttesøknad

Eksisterende kunder

Behandle støttesøknad ved salg

6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

Bertel O. Steen AS

Betaling

Eksisterende kunder

Behandle betalingen for det kjøpte produktet eller tjenesten i henhold til avtale med kunden

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Gjennomføre salgsavtale

Eksisterende kunder

Oppfylle avtale med kunden om salg av varer og tjenester

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Kundekø ny bilmodell

Eksisterende kunder

Administrere salg av og leveringstid for kommende bilmodeller

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Forsikring

Eksisterende kunder

Oppfylle krav om forsikring

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Registrering av bil i Statens vegvesen

Eksisterende kunder

Registrere kjøpt bil på eier hos Statens Vegvesen

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Salg av bil

Eksisterende kunder

For å kunne gjennomføre salg til privatperson

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Salg av deler

Andre

Finne korrekt del til bil

 6 (1) (f) -berettiget interesse – salg

Bertel O. Steen AS

Tilbud på bil

Potensielle kunder, eksisterende kunder

Levere tilbud til kunden

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Undersøke avslag på finansiering ved salg

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Håndtere finansieringssaker

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Utstedelse av typegodkjenning (COC-dokument) for privateid kjøretøy

Eksisterende kunder

Levere CoC-dokument til bil som eksporteres

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Kategorier av personoppplysninger

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, aksept, alder på kjøretøyet, annen informasjon om bilens tilstand,  AO-nummer, bestillingsnummer, bildata, bilkontraktinformasjon, bilmodell, biltype, e-post, e-postkorrespondanse, EU-kontrollresultat, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, henvendelse fra kunde, informasjon om forsikringsdekning, innbyttebil, inn- og utsjekksdato, internkommunikasjon om servicen, kjøp, kontonummer, kundebeskrivelse av problem, kundens beskrivelse av bilen og arbeidet, kundenummer, leasing, legitimasjon, merknader fra verksted, navn, om personen er død, oppdragsnummer, saksnummer, serviceavtale, servicehistorikk, skadenummer, teknikers beskrivelse av problem, teknisk bilinformasjon, telefonnummer, tilbud, ustrukturerte data, verkstedshistorikk, organisasjonsnummer, registreringsnummer, VIN.

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Booking av time

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Administrere timebestillinger

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Gjennomføring verkstedbesøk

Eksisterende kunder

Gjennomføre service/reparasjon i henhold til avtale

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Serviceavtaler

Eksisterende kunder

Administrere serviceavtalene med kunder

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Kredittsøknad for verkstedkostnad

Eksisterende kunder

For å kunne søke kreditt hos partner for kunden

6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby betalingsutsettelse

Forhandler

Registrere dagens kontakt ved servicebestilling

Eksisterende kunder, Andre

Ha oversikt over servicehistorikk

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby service til kunden

Forhandler

EU-kontroll

Eksisterende kunder

For å innfri lovpålagt krav

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

Forhandler

Teknisk assistanse fra fabrikk

Eksisterende kunder

Innhente teknisk assistanse fra fabrikk

6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby god kundeservice

Forhandler

Utlån av bil

Eksisterende kunder

Administrere timebestillinger

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

OBFCM-data

Eksisterende kunder

Rapportere bilens faktiske drivstofforbruk

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

Forhandler

Kategorier av personopplysninger

Navn, kjøretidspunkt, telefonnummer, registreringsnummer, adresse, førerkortnummer, førerkort.

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Prøvekjøring

Potensielle kunder, eksisterende kunder

Inngå avtale om prøvekjøring

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Forhandler

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, arbeidsbeskrivelse, bilde, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, e-post, EU-kontrollresultat, personopplysninger i fritekstfelt, kjøretøydata, klageinformasjon, navn, ordrenummer, registreringsdato, registreringsnummer, reparasjonshistorikk, servicehistorikk, telefonnummer, verkstedshistorikk, brukeridentitet, VIN.

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Garantisaker

Eksisterende kunder, bileiere

Behandle garantisaker

6 (1) (b) - oppfylling av avtale
6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeservice

Forhandler

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under


Adresse, alder på kjøretøyet, informasjon om bilens tilstand, arbeidsplass, arbeidssted, , bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, brukernavn, cookiebasert samtykke, e-post, forhandler, funksjon, fødselsdato, henvendelsesinnhold, informasjon fra salgsprosessen, IP-adresse, jobbsted, kjønn, kjøpshistorikk, kommentarer, kontaktinformasjon, kontraktsinformasjon, kundehenvendelse i fritekst, likerklikk, navn, notater, periode, postnummer, poststed, preferert forhandler, pseudonymisert epost-adresse, pseudonymisert telefonnummer, registreringsnummer, bileier, servicehistorikk, språk, sted, stilling, telefonnummer, tidspunkt for bestilling, tilbud, transaksjonsdata, VIN, ønsket lokalisering, reservasjonsinformasjon.

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Nyhetsbrev på e-post

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Distribusjon av e-postnyhetsbrev på vegne av ulike merkevarer i bilkonsernet til registrerte abonnenter av ulike typer nyhetsbrev.

6 (1) (a) - samtykke

Forhandler, Brevetti AS, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS, Bertel O. Steen AS, CDS Norge AS

Bedriftsside på sosiale medier

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Nå ut til et større publikum

6 (1) (f) - berettiget interesse - være tilgjengelig for kunder og andre

Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS, Brevetti AS, Otto Mobility AS, Forhandler, Bertel O. Steen AS, CDS Norge AS

Innhente og ha oversikt over samtykker

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Overholde personvern-, ekom- og markedsføringsregelverket

6 (1) (c) -
rettslig forpliktelse

 Bilkonsernet

Kundekonkurranse

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Fremme salg

6 (1) (a) - samtykke,
6 (1) (f) - berettiget interesse – kontakte vinner

Forhandler, CDS Norge AS, Kia Bil Norge AS, Brevetti AS, Bertel O. Steen AS, Smart Bil Norge AS

Leads interessehåndtering

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Håndtere interesse-påmelding for å motta informasjon om nye bilmodeller som er under lansering

6 (1) (a) - samtykke

Kia Bil Norge AS, CDS Norge AS, Smart Bil Norge AS, Forhandler, Brevetti AS, Bertel O. Steen AS

Markedsføring av egne produkter og tjenester tilsvarende de som kunden har kjøpt tidligere

Eksisterende kunder

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby produkter og tjenester

Forhandler

Markedsføringssamarbeid

Bloggere

Samarbeid om markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

Bertel O. Steen AS, Smart Bil Norge AS

Kontakt med presse

Journalister

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

Smart Bil Norge AS, CDS Norge AS, Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, Kia Bil Norge AS

Leadsforespørsler prøvekjøring

Potensielle kunder

Håndtere forespørsler fra prospects om tilbud og bestilling av prøvekjøring

6 (1) (b) - oppfølging av avtale

Forhandler

Leadsinnsamling

Potensielle kunder

Etablere kundeforhold

6 (1) (b) - oppfølging av avtale

Forhandler

Måle effekt

Brukere

Måle effekten av markedsaktiviteter

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS, KIA Bil Norge AS

Markedsføring over brev og telefon

Potensielle kunder

Markedsføring

6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum

CDS Norge AS, Kia Bil Norge AS, Brevetti AS, Forhandler, Bertel O. Steen AS, Smart Bil Norge AS

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Alder på kjøretøyet, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, e-post, e-postkorrespondanse, finansiering, forbruk, forhandlertilhørighet, førerkort, klageinformasjon, klageårsak, leiebil, navn, nærmeste verksted, postnummer, problembeskrivelse, registreringsnummer, telefonnummer, bilens kjøpsår, VIN, resultat av spørreundersøkelsen, kommentar fra KTI

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag (GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Klagehåndtering

Eksisterende kunder, potensielle kunder

Håndtere og følge opp klager fra kunder

6(1) (b) - oppfylling en avtale

6(1) (c) - rettslig forpliktelse

6(1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice

Forhandler

SMS-utsendelse

Eksisterende kunder

Gi kunden informasjon om bilutleieforhold 

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Bertel O. Steen Bilutleie AS

Kundeservice app

Eksisterende kunder

Gi kundeservice

6 (1) (b) - oppfylling av avtale

Bertel O. Steen AS

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Appversjon, arbeidsgiver, bilmerke, bilmodell, drivlinje, segment, brukernavn, cookiebasert samtykke, e-post, anvendt fordelsavtale ved kjøp, informasjon om nettleser, kjøpshistorikk, navn, preferert forhandler, registreringsnummer, telefonnummer, verkstedshistorikk, ønsket lokalisering, kjøpshistorikk, navn, telefonnummer, VIN

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Analyse av salg

Eksisterende kunder

Etablere styringsinformasjon

6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse

Bertel O. Steen AS

Analyse servicemarked

Eksisterende kunder

Analysere salg på verksted

6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse

Bertel O. Steen AS

Cookies på nettside

Brukere, Eksisterende kunder, Potensielle kunder

Forbedre tjenestetilbudet

6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre, sikre og videreutvikle nettsidene våre

Bertel O. Steen Detalj AS, Bertel O. Steen AS

Bruk av fordelsavtaler

Eksisterende kunder

Utarbeide salgsstatistikk på bruk av fordelsavtaler

6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse

Bertel O. Steen AS

Leads

Potensielle kunder

Kartlegge salgstrakt fra leads til salg

6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse

Forhandler

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

E-post, registreringsnummer, resultat av spørreundersøkelsen, telefonnummer, VIN, navn.

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Kundetilfredshetsundersøkelse (KTI)

Eksisterende kunder

Forbedre kundetilfredshet

6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre og videreutvikle kundetilbudet

Forhandler

Håndtering av KTI-svar

Eksisterende kunder

Følge opp misfornøyde kunder

6 (1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice

Forhandler

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Bilens kilometerstand, bilmodell, navn, forhandlertilhørighet, kontaktinformasjon, lokalisering, pseudonymisert vin, registreringsnummer, regnskapsdata, saksdata, VIN, bilmerke, posisjon på bil, pseudonymisert CAC

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Veihjelp

Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder

Gi ytelse av europeisk veihjelp som en del av mobilitetsprogrammet gitt av de respektive nasjonale salgsselskapene.

6 (1) (f) – berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Administrasjon og fakturering

Eksisterende kunder, bileiere

Fakturere for veihjelpstjenester

6 (1) (f) - berettiget interesse - økonomihåndtering

Bertel O. Steen AS, Forhandler

Analyse og rapportering

Eksisterende kunder, bileiere, fører av bil

Analyse og rapportering - KPI på veihjelp på kvalitet knyttet til tid, prosess, kundetilfredshet for å forbedre tjenesten

6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse

Forhandler, Bertel O. Steen AS

Assistanse

Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder, fører av bil

Tilby utvidet veihjelp

6 (1) (f) - berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner

Brevetti AS, CDS Norge AS, Bertel O. Steen AS

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, personopplysninger påkrevd for å besvare henvendelsen, e-post, personopplysninger i fritekstfelt, gaveavsenders organisasjon, gavemottakers organisasjon, henvendelsesinnhold, navn, navn på gaveavsender, telefonnummer, navn på gavemottaker, registreringsnummer

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Personvernhenvendelser

Personer bilkonsernet behandler personopplysninger om

Besvare personvernhenvendelser fra de registrerte i tråd med lov

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

 Bilkonsernet

Gaveregistrering

Andre

Oppfylle krav til registrering av mottatte og avgitte gaver i arbeidsforholdet

6 (1) (c) - rettslig forpliktelse

Bertel O. Steen AS

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, ansettelsestid, arbeidsgiver, arbeidsplass, arbeidssted, avtale med bilkonsernet,  bilde, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, e-post, ordrenummer, e-postkorrespondanse, firmatilhørighet, forsikring, forsikringsbonus, fødselsdato, henvendelsesinnhold, hvor de har forsikring, informasjon fra salgsprosessen, IP-adresse, kjørehistorikk, klageårsak, kundebeskrivelse av problem, kundenummer, leverandør av finansiering, lønnsinformasjon, merknader fra verksted, navn, pensjonsordning, registreringsnummer, saksinformasjon, serienummer, servicehistorikk, stillingstittel, sum på kjøp, teknisk bilinformasjon, utførende tester, registreringsdato, telefonnummer, transaksjonsdata, undersøkelser av hendelsen, utgifter pådratt under leieforholdet, video, VIN, informasjon om forsikringsdekning, video, bilde, e-postkorrespondanse, finansieringsform,  kjøpesum, kjørelengde, kontonummer, modell, opplysninger om restgjeld på bilen, utstyrskoder, verkstedhistorikk

Hva gjelder behandlingen

Kategori av registrerte

Formål

Behandlingsgrunnlag
(GDPR-artikkel)

Behandlings-
ansvarlig

Rettskrav

Bileiere, eksisterende kunder, potensielle kunder, representanter hos kontraktspart

Fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav

6 (1) (f) - berettiget interesse -gjennomføring av rettsprosesser


Autostern Bilpark AS, Brevetti AS, Smart Bil Norge AS, Bertel O. Steen AS, Kia Bil Norge AS, Forhandler, CDS Norge AS, Bertel O. Steen Trucks & Buses AS

Due Diligence

Ansatte hos oppkjøpskandidat

Gjennomføre due dilligence av oppkjøpskandidat

6 (1) (f) - berettiget interesse - oppkjøp

Oppkjøperselskapet

Tilbakekalling av kjøretøy

Eksisterende kunder, potensielle kunder, bileiere

Oppfylle tilbakekallingsplikt ihht. lov, avtale eller av sikkerhetsgrunner

6 (1) (f) - berettiget interesse – sikre biler

Bertel O. Steen AS,
Forhandler

Kameraovervåkning

Eksisterende kunder, potensielle kunder, Andre

Forhindre og avdekke uønskede hendelser på eiendom og eiendeler

6 (1) (f) – berettiget interesse - sørge for trygge områder for besøkende

Bertel O. Steen AS

Henvendelser

Eksisterende kunder, potensielle kunder, henvender

Håndtere henvendelser fra eksterne

6 (1) (f) - berettiget interesse – god service

Bertel O. Steen AS, Kia Bil Norge AS, Forhandler, Bertel O. Steen Trucks & Buses AS, Brevetti AS, Smart Bil Norge AS, Bertel O. Steen Bilutleie AS, CDS Norge AS

Systemtesting

Eksisterende kunder

Utvikle og kvalitetssikre systemet

6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeopplevelse

Bertel O. Steen AS,
Forhandler

Artikler på intranettet

Andre

For å informere ansatte i Bertel O. Steen om bedriftsrelaterte hendelser

6 (1) (a) -  samtykke
6 (1) (f) - berettiget interesse – kommunikasjon

Bertel O. Steen AS

Kompetanseheving

Deltagere

Gi mer utstrakt tilgang til webinar ved å ta opp webinaret til senere bruk

6 (1) (a) - samtykke

Bertel O. Steen AS, KIA Bil Norge AS, Forhandler, Smart Bil Norge AS

Digital signatur

Eksisterende kunder, potensielle kunder, kontakt hos bedriftskunder, leverandører

Juridisk bindende signatur på dokument

6 (1) (f) - berettiget interesse - inngå avtale

Selskap som inngår kontrakten

Informasjonskapsler (cookies) og andre sporingsteknologier

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. Informasjonskapsler brukes for at ulike tjenester på nettsiden skal fungere, og for å tilpasse tjenester.

Kun informasjonskapsler som er nødvendige for at du skal kunne benytte deg av nettsidene installeres automatisk ved besøk på nettsiden (GDPR art.6 (1) (f)). Dersom du gir samtykke, GDPR art. 6 (1) (a), kan vi også bruke informasjonskapsler til forbedret funksjonalitet og tilpasning, analyseformål eller markedsføringsformål.

I nettleserinnstillingene dine kan du justere lagring av informasjonskapsler på din datamaskin, eller slette allerede installerte kapsler. Dette kan imidlertid føre til funksjonsbegrensninger på nettsidene du besøker.

Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i cookieerklæringen på den aktuelle nettsiden.

Oppbevaring av dine personopplysninger

Personopplysninger lagres så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet de ble samlet inn for. Formålene er beskrevet i tabellene ovenfor.

I noen tilfeller vil det være lovkrav som pålegger virksomheten å beholde personopplysningene i en viss periode, eller det kan være nødvendig å beholde personopplysningene for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.

Mottakere av dine personopplysninger

Personopplysninger som behandles av Bertel O. Steen som behandlingsansvarlig lagres som hovedregel på servere i Norge og EU/EØS. I noen tilfeller overføres data til databehandlere lokalisert i Sør-Korea og India, I slike tilfeller gjøres dette kun i henhold til gjeldende personvernlovgivning.

Personopplysninger kan bli delt med databehandlere, herunder IT-leverandører. Det inngås databehandleravtaler med alle virksomheter som behandler personopplysninger på våre vegne.

Personopplysningene dine kan bli delt med andre selskaper innenfor bilkonsernet i den grad det er nødvendig for å ivareta den daglige driften. Det rettslige grunnlaget er berettiget interesse (GDPR art. 6 (1) (f)), idet vi ønsker å effektivisere og optimalisere driften, herunder å tilby en best mulig sømløs tjeneste på tvers av selskapene, gi økonomisk kompensasjon, revidering og gi bistand til forhandlernettverket.

Enkelte ganger vil personopplysninger bli delt med bilprodusent, for eksempel i garantisaker. Personopplysningene dine vil kunne bli delt med offentlige myndigheter, for eksempel politiet, i den utstrekning det er nødvendig for å oppfylle rettslige forpliktelser. Personopplysningene dine vil kunne bli delt med tredjeparter, for å optimalisere ekstern annonsering (GDPR art. 6 (1) (a) eller 6 (1) (f)).

Behandling av personopplysninger utenfor EØS

Personopplysningene dine kan være gjenstand for behandling utenfor EØS. I denne forbindelse vil det sikres at personopplysningene dine er underlagt tilstrekkelige sikkerhetsgarantier etter GDPR kapittel V, i hovedsak gjennom bruk av EUs standardvilkår, for slik overføring, eller ved overføring til land som er forhåndsgodkjent av EU-kommisjonen.

Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om dette.

Dine rettigheter

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene som behandles om deg, dersom vilkårene for dette er oppfylt. Du har videre rett til å kreve behandlingen begrenset, rette innsigelser mot behandlingen og dataportabilitet (rett til å få utlevert eller overført personopplysninger i et egnet format), dersom vilkårene for dette er oppfylt. Er behandlingen basert på ditt samtykke etter GDPR art. 6 (1) (a) og/eller art. 9 (1) (a), kan du når som helst trekke samtykket tilbake.

Du har rett til å protestere dersom behandlingen av personopplysninger foretas på grunnlag av GDPR art. 6 (1) (f) berettiget interesse, eller GDPR art. 6 (1) (e). Dette gjelder også ved direkte markedsføring, eller profilering knyttet til direkte markedsføring.

Du kan lese mer om dine rettigheter etter personvernregelverket på Datatilsynets nettsider.

Ved avlesning av OBFCM-data, bilens faktiske drivstofforbruk, i forbindelse med periodisk kjøretøykontroll har du rett til å reserve deg mot dette. Ønsker du å utøve dine rettigheter, kan du kontakte oss via personvernskjemaet.

Du har rett til å klage over behandlingen av dine personopplysninger til Datatilsynet. Du må gjerne ta opp eventuelle innsigelser med oss først, slik at vi sammen kan forsøke å løse saken.

Sist revidert i januar 2025.