Har du merket noe unormalt med bilen din? Velg det som passer best for din situasjon - vår merkeverksted hjelper deg med feilsøking og service. Vi vil kontakte deg dersom problemet krever videre arbeid.
I vårt online bookingskjema finner du en kategori for "problemer med bilen". Velg denne uavhengig av om du vet hva problemet er, eller ønsker hjelp til å finne ut hva som feiler din bil.
Spesialister på din bil
Våre merkeverksteder sitter tett på fabrikkens systemer og databaser - derfor er vi i en unik posisjon til å vite "litt ekstra" om akkurat din bilmodell.
Våre mekanikere enn gjennomgår også jevnlig kurs og videreutdanning for å alltid være oppdatert. I tillegg har de tilgang til spesialverktøy og fabrikkens systemer noen få tastetrykk unna.
Hører rare lyder fra bilen, som banking, piping, skrangling eller during? Våre merke-spesialister undersøker hvor lyden kommer fra og gir deg en vurdering av hva som bør gjøres, med et pristilbud før vi starter jobben.
Her er en liste over noen av de vanligste ulydene i biler og gode grunner til å kontakte bilverkstedet:
Lyser det en varsellampe på dashbordet, eller har bilen gitt deg feilmeldinger som kontakt verksted? Våre sertifiserte mekanikere kobler bilen til diagnoseverktøy og gjør en innledende feilsøk. Vi kontakter deg dersom videre utredning er nødvendig.
Viktig! Dersom du får opp meldinger som kontakt bilverksted, eller stopp motoren og lignende er det viktig at du følger instruksjonen. Dersom du trosser dette, kan det medføre risiko både for deg selv og andre i trafikken.
Virker ikke klimaanlegget eller varmeapparatet som det skal? Velg denne tjenesten for en innledende vurdering. Vi kontakter deg dersom det er behov for videre tiltak.
Vi utfører både klimarens og AC-service dersom det er nødvendig. Noen ganger er det rett og slett en feil på bilen, som kan rettes gratis dersom bilen er innenfor garantiperioden. Her kan du lese mer om nybilgaranti og bruktbilgaranti.
Har du elbil eller plug-in hybrid med problemer knyttet til høyvoltbatteriet? Vi gjør en første sjekk og kontakter deg dersom problemet krever mer omfattende feilsøking.
NB! Det er kun merkeverksted som har autorisasjon til å oppgradere og utføre forbedringer, det vi kaller aksjoner, som fabrikken har utviklet for din bil. Denne informasjonen får vi direkte fra fabrikk, og dette er ikke informasjon som alle andre bilverksteder innehar.
Vi utfører disse oppgraderingene helt gratis (om nødvendig) når bilen din er innom oss.
Kjennes bremsene svake, ujevne eller lager de lyd? Velg denne tjenesten i bookingsskjemaet vårt. Vi sjekker bremsesystemet ditt og tar kontakt hvis videre reparasjon er nødvendig.
Tips: Les mer om skifte av bremseklosser
Bertel O. Steen sine bilverksteder er merkeverksted. Våre bilverksted spesialiserer seg på våre bilmerker og holder seg oppdaterte på produsentenes siste teknologi og programvare. Når du velger merkeverksted tilbys for eksempel ofte mobilitetsgaranti utover det som er lovpålagt.
Du kan også være helt trygg på at mekanikerne har den rette kompetansen for reparasjon og service på akkurat ditt merke og din bil.
Les også: Derfor bør merkeverksted ta seg av steinsprut på frontruten.
Vi har egne serviceprogrammer til biler som er eldre enn 5 år for alle våre merker.
Mercedes-Benz 5+: Service på Mercedes-Benz 5 år eller eldre.
Kia 7+: Service på Kia 7 år eller eldre
Peugeot, Opel og Citroën 5+: Les mer om serviceprogrammet Service 5+.
Å følge bilens serviceprogram sikrer garanti og reklamasjonsrettigheter på bilen din. En bil med et servicehefte som vitner om regelmessig service holder også verdien på bilen oppe og kan sørge for et enklere salg senere - til en bedre pris.
Hos merkeverksteder benyttes det alltid originale deler og oljer som er spesielt utviklet for din bilmodell. Denne informasjonen lagres hos oss, og kan enkelt hentes frem ved behov – for eksempel når du trenger dokumentasjon for garantier eller reklamasjon.
Egne garantibestemmelser og lovgivning gjelder for dette.
Dersom slik dokumentasjon mangler, kan du risikere hel eller delvis avkortning av kravet. Det finnes dessverre flere eksempler på kunder som har benyttet frittstående verksteder, hvor feil deler eller olje har blitt brukt. Dette har i enkelte tilfeller ført til skade på andre deler av bilen, noe som igjen har resultert i avkortning på garantien.
For å være på den sikre siden, anbefaler vi derfor at du alltid benytter deg av et autorisert merkeverksted. Våre bilverksteder er de eneste som vet hva som kreves for at din bil skal fungere optimalt også etter at garantitiden er gått ut.
Gå til vårt online bookingskjema for service og verkstedbestilling. Legg inn detaljer om din bil, ønsket tjeneste/type service, tidspunkt og sted.
Vi gir deg alltid en bekreftelse med pris før vi begynner på jobben. Du får også tilsendt en link til din bestilling.
Der kan du følge hele prosessen, samt legge til og godkjenne nye behov hvis det skulle oppstå underveis.
Levere din bil på ett av våre merkeverksteder. Du kan vente hos oss eller få leiebil hvis du har behov. Hos de fleste av våre bilverksted bruker vi nøkkelautomat - du kan da levere bilen når det passer deg 24/7.
Vi sender deg en SMS når vi har fullført jobben på verksted.