Har du fått skade på bilen din som dekkes av forsikringen, skal bilen til skadetaksering før reparasjon utføres. Våre skadeverksteder tilbyr skadetaksering.
Bestill time til skadetaksering hos et av våre bilverksteder. En av våre ansatte vil da se på omfanget av skaden/skadene og ta bilder.
På bakgrunn av dette vil vår medarbeider kunne estimere en pris for reparasjon. Informasjonen sendes da direkte til forsikringsselskapet ditt sammen med saksnummeret ditt hos forsikringsselskapet.
Besiktigelse av bilen og skadetaksering tar typisk 30-60 minutter.
Det kan være lurt å sette opp time til reparasjon sammen med vår medarbeider slik at du kan få bilen på verksted så fort som mulig. Det praktiske rundt betaling av reparasjonen trenger ikke du å tenke på.
Dette ordner vi direkte med forsikringsselskapet og vi starter naturligvis ikke reparasjon før betaling er godkjent av forsikringsselskapet. Det eneste du kanskje må betale er egenandelen. Dette skjer direkte mellem deg og forsikringsselskapet ditt.
Vi hjelper deg med alt fra små lakkskader til større karosseriskader og biloppretting. Hos oss får du skadetaksering og en presis vurdering av hva det vil koste å få reparert bilen, samt vite hva som dekkes av garantien.
Vi reparerer alltid etter produsentens retningslinjer. Benytter du et merkeverksted, vet du også at du får lakkreparasjoner i nøyaktig samme fargenyanse som resten av bilen.
Skriv din forklaring av hendelsesforløpet mens du er på skadestedet, ta bilder av skaden og notér navn og telefonnummer til eventuelle vitner.
Skaden skal meldes til forsikringsselskapet før bilen leveres til verksted. Du kan velge verksted selv, dersom ikke forsikringsselskapet ditt har noen føringer.
Ønsker du å få utbedret en skade på egenhånd, eller skaden ikke skal dekkes av forsikringen, bestiller du skadetakst selv (punkt 3).
Levere bilen på ett av våre bilverksteder og oppgi skadenummer. Du kan vente hos oss eller få leiebil hvis du har behov. Sjekk også om dette er inkludert i din kaskoforsikring eller kasko pluss eller lignende.
Hos de fleste av våre verksteder bruker vi nøkkelautomat - du kan levere bilen når det passer hele døgnet.
Vi sender deg informasjon om pris og tidspunkt for utbedring av skaden. Når forsikringsskapet ditt (eller du) har godkjent dette, begynner skadeverkstedet med reparasjonen.
Når bilen din er ferdig vil du motta en SMS fra oss. Du kan hente bilen i åpningstiden, eller via vår nøkkelautomat dersom du benyttet dette ved innlevering av bilen.
Faktura på reparasjon sendes til forsikringsselskapet ditt og eventuell egenandel eller reduksjon i erstatning betales som regel direkte til verkstedet.
NB! Dersom du ikke har bestilt bilreparasjon via forsikringsselskapet, men dekker dette selv - betaler du før bilen hentes.