Å ta service på bilen betyr at bilen sjekkes grundig etter en rekke kontrollpunkter. På en service kan vi avdekke feil, mangler eller slitasje slik at du unngår uforutsette reparasjoner senere. Vi utfører originalservice og benytter kun originale deler, dersom noe må byttes.
Nye biler sier som regel fra når det er på tide med service. Er du registrert i vårt serviceprogram, og har en bil som ikke melder om et servicebehov, vil du få en påminnelse fra oss.
Hvor ofte du må gjennomføre regelmessig service på bilen varierer fra bilmerke og bilmodell. Bilservice er et vanlig behov annethvert år, eller basert på antall kjørte kilometer.
Priser og serviceintervaller - per bilmerke og biltype:
Priser og serviceintervaller - biler fra 5 år eller eldre:
Tips: Bestill service og EU-kontroll samtidig for å få 200 kr i avslag på EU-kontroll!
Bertel O. Steen sine merkeverksted spesialiserer seg på bilmerkene vi selger. Dette betyr at vi er 100% oppdatert på din bilmodell og produsentenes siste teknologi og programvare. Når du velger et av våre merkeverksted tilbys for eksempel ofte mobilitetsgaranti utover det som er lovpålagt.
Du kan også være helt trygg på at mekanikerne har den rette kompetansen for reparasjon og service på bilen din.
Vi har egne serviceprogrammer til biler som er eldre enn 5 år for alle våre merker.
Mercedes-Benz 5+: Service på Mercedes-Benz 5 år eller eldre.
Kia 7+: Service på Kia 7 år eller eldre
Peugeot, Opel og Citroën 5+: Les mer om serviceprogrammet Service 5+.
Elbiler har færre deler enn en vanlig biler på fossilt drivstoff og krever derfor ofte litt mindre på service, men skifte av bremsevæske og pollenfilter er helt vanlig service på elbiler. I tillegg kontrolleres bremsene og styreenheter, kartverk og programvare oppdateres etter behov.
Service på elbiler - mer informasjon:
En bil som blir tatt vare på, varer rett og slett lenger. En service gir deg også en ekstra trygghet når du vet du kjører en sikker bil som er sjekket av spesialister.
Å følge bilens serviceprogram sikrer garanti og reklamasjonsrettigheter på bilen din.
En bil med et servicehefte som vitner om regelmessig service holder også verdien på bilen oppe. Dette kan sørge for et enklere salg senere - til en bedre pris.
Bilen din blir kontinuerlig utsatt for store og små påkjenninger ved bruk, og den utsettes for slitasje fra vær og vind. Små uregelmessigheter og feil kan fort vokse seg store.
Det kan være fristende å utsette slike reparasjoner, men det kan koste deg dyrt og ikke minst gå ut over driftssikkerheten.
Bilen blir sjekket etter produsentens serviceskjema, som består av en rekke punkter. Deler vi oppdager slitasje på blir byttet ut.
Alt av utskifting og eventuelt andre reparasjonskostnader blir du informert om i god tid, slik at du får tatt en avgjørelse i samråd med oss. Du får også prisoversikt og kostnad på reparasjoner før vi gjør noe.
En EU-kontroll er en sikkerhetssjekk av bilen din og lovpålagt. Service på bilen er frivillig, men vi fraråder å ikke følge bilens serviceprogram. Har du et servicehefte som viser regelmessig service, holder bilen seg bedre i verdi - regelmessig service forebygger skader.
Gå til vårt online bookingskjema for service og verkstedbestilling. Legg inn detaljer om din bil, ønsket tjeneste/type service, tidspunkt og sted.
Vi gir deg alltid en bekreftelse med pris før vi begynner på jobben. Du får også tilsendt en link til din bestilling.
Der kan du følge hele prosessen, samt legge til og godkjenne nye behov hvis det skulle oppstå underveis.
Levere bilen på ett av våre bilverksteder. Du kan vente hos oss eller få leiebil hvis du har behov.
Hos de fleste av våre verksteder bruker vi nøkkelautomat - du kan levere bilen når det passer hele døgnet.
Vi sender deg en SMS når vi har fullført jobben på verksted.