Hopp til hovedinnhold

Bestill verkstedtime og service online

Våre bilverksteder tilbyr service, reparasjon, dekkskift, EU-kontroll og mer. Velg din lokale forhandler under, fyll inn bilopplysninger og ønsket verkstedtjeneste.

Bestill time på bilverksted

Våre bilverksteder hjelper deg med service, EU-kontroll, reparasjon, dekkskift, reparere steinsprut eller annet. Her bestiller du enkelt time til din bil!!

Illustrasjon av Bertel og bookingkalender for bilverksted.

Service hos et merkeverksted

Vår bilverksteder kjenner våre bilmerker best og benytter kun originaldeler og følger produsentens krav og retningslinjer.

Bilen på verksted - slik fungerer det
1
Bestill time online

Klikk deg inn på vår digitale bestillingsløsning. Her legger du inn detaljer om bilen din, hvilke tjenester du ønsker utført samt når og hvor. Du kan bestille time på verksted her.

2
Få bekreftelse, pris og oppfølging

Vi gir deg alltid en bekreftelse med pris før vi begynner på jobben. Du får også tilsendt en link til vår digitale Tracker. Der kan du følge hele prosessen samt legge til og godkjenne nye behov hvis det skulle oppstå underveis.

3
Levere bilen på verksted

Levere din bil på ett av våre merkeverksteder. Du kan vente hos oss eller få leiebil hvis du har behov. Hos de fleste av våre bilverksteder bruker vi AutoKey - du kan da levere bilen når det passer deg 24/7.

4
Du får beskjed når bilen er klar til henting

Vi sender deg en SMS når vi har fullført jobben på verksted.

Ofte stilte spørsmål

Du kan bestille time til verksted online eller per telefon.

Time hos et av våre bilverksted bestiller du enkelt her.

Du kan også ringe til ditt foretrukne/nærmeste verksted. Oversikt over våre bilverksteder finner du her.

Det er dessverre vanskelig å prise et verkstedoppdrag hvis vi ikke vet nøyaktig hva som skal gjøres. Ta kontakt med ditt verksted, og du vil få en fastpris på kontroll eller feilsøk på bilen. Vi vil da gjøre det vi kan for å avdekke hva som må gjøres for å utbedre innenfor denne avtalte prisen og kontakte deg med en diagnose og en pris på utbedring.

Noen ganger hender det at vi ikke klarer stille en ferdig diagnose uten grundigere kontroll. Vi vil da kontakte deg for å høre om du ønsker videre feilsøk, slik at du alltid har full oversikt over hva verkstedstimen din vil koste.

Service er regelmessig vedlikehold av bilen din. Forskjellige merker og modeller har forskjellige serviceintervaller. Eksempel på en serviceintervall kan være 15000 km eller 1 gang i året, eller 30 000 km eller hvert 2. år. For å vite om bilen din trenger service trenger vi informasjon om kilometerstand, samt en servicekode hvis du har det.

Ved en servicebestilling skal du få pris på de jobbene som vi anbefaler for din bil basert på bilens alder og kilometer. Be om pris ved bestilling. Service innebærer ofte kontroll av mange elementer på din bil som skal sikre et trygt bilhold frem til neste service. Våre mekanikere vil da kunne avdekke tilstanden på din bil. Hvis mekaniker ser under verkstedoppdraget at vi anbefaler tilleggsarbeid på servicen, kontakter vi deg underveis i verkstedoppdraget. Det er alltid du som bestemmer hva vi skal gjøre på servicen. Vi vil anbefale fabrikkens retningslinjer, mens du som vår kunde er den som bestemmer hva som skal utføres og ikke.

Før et verkstedbesøk avdekker vi om bilen er innenfor garantitid eller ikke. Garantien er noe som tilbys av fabrikk, importør, forhandler eller en selger.

Det kan være vanskelig å bekrefte om noe dekkes av garantien eller ikke før vi har hatt bilen inne på et av våre verksteder. Først da kan vi få klarhet i hva som eventuelt er galt, årsaken til at det oppstår og om dette dekkes av garantien eller ikke.

Kontakt en av våre bilverksteder for å bestille en verkstedtime. Vi tar inn bilen og kontakter deg tilbake så fort vi har en avklaring.

Da er det nok mange som ringer oss. Send oss en melding med ditt telefonnummer, og hvilken forhandler du vil snakke med, så ringer vi deg opp.

Ønsker du å avbestille verkstedtimen kan du enkelt gjøre det ved å benytte lenken du fikk i reservasjonsbekreftelsen du mottok på SMS/e-post. Du kan også ringe din forhandler - vi kan gjerne flytte timen din eller skreddersy verkstedbesøket etter ditt behov. NB! Vi anbefaler ikke å sende melding til forhandler eller benytte kontaktskjema for avbestilling av timer.

Flere av våre forhandlere tilbyr Autokey, som muliggjør innlevering av nøkkel hele døgnet. 

Ta kontakt med din forhandler, om de ikke tilbyr dette og spør om du kan levere før eller etter åpningstid.

Ta kontakt med deleavdelingen vår som gjerne hjelper deg med dette. Finn din foretrukne forhandler her. Vi hjelper vi deg gjerne!

Ønsker du betalingsutsettelse eller å betale over noen måneder. Vi har full forståelse for at det noen ganger er praktisk å utsette betaling av verkstedoppdraget. Samtidig er det ikke alltid at man kan utsette verkstedoppdraget. Vi har derfor løsninger som kan hjelpe med forutsigbare verkstedregninger. Kontakt din lokale forhandler.

Vi er klare til å bistå deg med bytte dekk. I vår online timebestilling velger du enkelt dato og tid, etter du har fyllet ut opplysninger om ditt kjøretøy. Bestill time til hjulskift her.