Kontakt kundeservice
Vi er her for å hjelpe deg!
Her kan du kontakte våre forhandlere og verksteder.
Herunder finner du kontaktinformasjon til vårt hovedkontor.
Spørsmål og svar
-
Hvordan bestiller jeg verkstedtime?
Du kan bestille time til verksted online eller per telefon.
Verkstedtime bestiller du enkelt her.
Du kan også ringe til ditt foretrukne/nærmeste verksted. Oversikt over våre verksteder finner du her
-
Jeg vet ikke hva som feiler bilen min, men jeg hører en rar lyd. Hvor mye kan det koste?
Det er dessverre vanskelig å prise et verkstedoppdrag hvis vi ikke vet nøyaktig hva som skal gjøres. Ta kontakt med ditt verksted, og du vil få en fastpris på kontroll eller feilsøk på bilen. Vi vil da gjøre det vi kan for å avdekke hva som må gjøres for å utbedre innenfor denne avtalte prisen og kontakte deg med en diagnose og en pris på utbedring.
Noen ganger hender det at vi ikke klarer stille en ferdig diagnose uten grundigere kontroll. Vi vil da kontakte deg for å høre om du ønsker videre feilsøk, slik at du alltid har full oversikt over hva verkstedstimen din vil koste.
-
Hvor ofte må jeg levere bilen inn til service?
Service er regelmessig vedlikehold av bilen din. Forskjellige merker og modeller har forskjellige serviceintervaller. Eksempel på en serviceintervall kan være 15000 km eller 1 gang i året, eller 30 000 km eller hvert 2. år. For å vite om bilen din trenger service trenger vi informasjon om kilometerstand, samt en servicekode om du har det.
-
Hvor mye koster en service på bilen?
Ved en servicebestilling skal du få pris på de jobbene som vi ser anbefales utføres på din bil ut fra alder og kilometer. Be om pris ved bestilling. Service innebærer ofte kontroll av mange elementer på din bil som skal sikre et trygt bilhold frem til neste service. Våre mekanikere vil da kunne avdekke tilstanden på din bil. Hvis mekaniker ser under verkstedoppdraget at vi anbefaler tilleggsarbeid på servicen, så kontakter vi deg underveis i verkstedoppdraget. Det er alltid du som bestemmer hva vi skal gjøre på servicen. Vi vil anbefale fabrikkens anbefalinger, mens du som vår kunde er den som bestemmer hva som skal utføres og ikke.
-
Hvordan vet jeg om jeg fortsatt har garanti på bilen?
Før et verkstedbesøk avdekker vi om bilen er innenfor garantitid eller ikke. Garantien er noe som tilbys av fabrikk, importør, forhandler eller en selger. Det kan være vanskelig å bekrefte om noe dekkes innenfor en garantidekning før et verkstedoppdrag, fordi vi enda ikke vet hva som er galt og hva som er årsaken til at dette oppstår. Dette må avdekkes før vi kan bekrefte at det dekkes på en garanti. Men ta kontakte med våre verksteder. Hvis vi får avtalt en kontroll av din bil, så kan vi avdekke hva som må gjøres for å utbedre dette og hva som er årsaken til at dette oppstod. Vi kontakter deg så fort vi har en avklaring.
-
Hvorfor kommer jeg ikke gjennom på telefon til forhandler/verksted?
Da er det nok mange som ringer oss. Send oss en melding med ditt telefonnummer, og hvilken forhandler du vil snakke med, så ringer vi deg opp.
-
Hvordan avbestiller jeg verkstedstimen min?
Ønsker du å avbestille timen kan du enkelt gjøre det ved å ringe oss på telefon +47 67 92 60 00 eller benytte deg av kontaktskjema som du finner i reservasjonsbekreftelsen din. Vi kan gjerne flytte timen din eller skreddersy verkstedbesøket etter dine behov om ønskelig.
-
Hvordan leverer jeg nøkkelen når bilen skal på verksted?
Flere av våre forhandlere tilbyr Autokey, som muliggjør innlevering av nøkkel hele døgnet.
Ta kontakt med din forhandler, om de ikke tilbyr dette og spør om du kan levere før eller etter åpningstid.
-
Hvor finner jeg informasjon om tilbehør til bilen min?
Ta kontakt med deleavdelingen vår som gjerne hjelper deg med dette. Finn din foretrukne forhandler her, og ta kontakt.
Vi hjelper vi deg gjerne.
-
Hvordan utsetter jeg betaling for verkstedoppdraget?
Ønsker du betalingsutsettelse eller å betale over noen måneder. Vi har full forståelse for at det noen ganger er praktisk å utsette betaling av verkstedoppdraget. Samtidig er det ikke alltid at man kan utsette verkstedoppdraget. Vi har derfor løsninger som kan hjelpe med forutsigbare verkstedregninger. Kontakt din lokale forhandler.
-
Hvor finner jeg skademeldingsskjema?
-
Hvordan bestiller jeg hjulskift?
Vond rygg, trang garasje eller dårlig tid? Vi er klare til å skifte dine hjul. Bestill enkelt her.