Gode råd og inspirasjon

Vurderer du ny varebil? Vi skal ikke fortelle deg hva du skal velge, men vi kan hjelpe deg med hvordan. For oss er det viktigste at dine behov og formål legger premissene for valg av bil, ikke motsatt. La oss hjelpe deg!

Hva er dine behov og formålet for kjøp av varebil?

Når du skal kjøpe ny varebil, er det en rekke ulike faktorer du må ta stilling til. Det viktigste er naturligvis hva bilen skal brukes til og om du har noen spesielle behov eller krav.

Det vil deretter være viktig å gjøre seg noen veloverveide tanker om leasing eller kjøp vil være det rette for din virksomhet, og for mange vil også faktorer som drivlinje og miljøaspektet spille inn.

I tillegg kommer også regnestykket på hvor mye det totalt sett vil koste deg å drifte en varebil over en viss periode.

For å gjøre det litt letter for deg, har vi samlet 5 ting du bør tenke på før du går til anskaffelse av varebil.

Bør du kjøpe eller lease din nye varebil?

Den viktigste faktorer for de aller fleste bedrifter vil være TOC (total cost of ownership) – hvor mye det vil det koste deg å ha og drifte bilen i en hvis periode.

Velger du å kjøpe en ny varebil, slipper du å bekymre deg for hard bruk og antall kjørte kilometer. Samtidig vil verditapet og servicekostnadene øke etter hvert som bilen eldes.

Velger du derimot leasing, får du forutsigbare kostnader og alltid relativt ny bil. Ulempene er blant annet at du må binde deg for en fast periode, og du må passe på å overholde serviceintervaller og kilometergrenser.

Les mer: Kjøpe eller lease varebil? Dette må du tenke på.

Er elektrisk varebil noe for din virksomhet?

Elbiler har for alvor etablert seg på det norske markedet for personbiler. Men hvor langt har utviklingen kommet for elektriske varebiler og er din bedrift klar for å ta steget?

For å hjelpe deg litt på vei i valget om en elektrisk motor bør sitte i din neste varebil, kan du finne ut om elektrisk varebil er noe for deg.

Spar både tid og penger med vårt kundeløfte

Når du er avhengig av bilen for å utføre jobben din, vil hver time bilen står parkert på et verksted bety tapte inntekter. Som et resultat av dette har Bertel O. Steen Proffsenter lansert kundeløftet «Proff prioritet», som handler om å få deg på veien igjen så raskt som mulig.

Les mer om «Proff prioritet» og hvordan du som proffkunde kan spare både tid og penger

Relaterte artikler