Citroën Jumpy Electric - rekkevidde opptil 300 km

Varebilen Citroën Jumpy er kjent for å være robust med stor lastekapasitet, og den har i en årrekke blitt svært godt mottatt av håndverkere i Norge. Bilen har høy bakkeklaring, firehjulsdrift og beskyttelsesplater, i tillegg til en åttetrinns automatgirkasse og moderne førerassistansesystemer. Med andre ord passer den like godt på anleggsområder som den gjør på landeveien.

Jumpy kommer i tre lengder, 4,6 m, 4,95 m og 5,3 m, og har en lastekapasitet på henholdsvis 4,6 m3, 5,3 m3 og 6,1 m3. I tillegg vil de elektriske modellene bli levert som chassis, noe som betyr at du får en rekke muligheter for påbygg. Nye elektriske Jumpy kommer også selvsagt med tilhengerfeste, og maksimal nyttelast blir på rundt 1200 kg avhengig av modell.

? Dere kan få inntil 50 000 kroner i klimarabatt fra Enova hvis dere velger en elektrisk varebil og 5.000 kr. for tilhørende elbillader. Det er enkelt å søke. Men husk du må søke i forkant. Vi kan være behjelpelige med å søke.

Elektriske varebiler er mye billigere i drift enn varebiler på fossilt brennstoff. Vedlikehold er i tillegg billigere. Er bedriften din opptatt av god økonomi og bidra til å kutte utslipp så er elektriske varebiler kanskje noe for dere. Ta kontakt med din Bertel O. Steen forhandler. Vi kan være behjelpelige med å søke om støtte og rådgive rundt valg av elektrisk varebil. 

To batteripakker

Nye Citroën Jumpy er bygget på Groupe PSAs EMP2-plattformen som er optimalisert for ulike drivstofftyper og drivlinjer. Slik beholder den sine praktiske egenskaper, samtidig som den tilfredsstiller nye klima- og miljøkrav. 

Bilen kommer med to batteripakker – en på 50 kWh som gir en rekkevidde etter WLTP på 200 kilometer, og en på 75 kWh med en rekkevidde på 300 kilometer. Begge batteripakkene kan lades fra vanlig stikkontakt til 100 kw supercharger. Wallbox, kombinert med normalladeinntak på henholdsvis 7,4 kW og 11 kW, er også mulig.

Lader raskt og effektivt

Med 100 kW supercharger lades batteriet på 50 kWt til 80 prosent på 30 minutter, og batteriet på 75 kWt når 80 prosent på 50 minutter. Citroëns elektriske varebiler vil på de fleste områder ha tilsvarende ytelser som dagens fossile varianter.